Terrassa en Comú ha fet compareixença amb els mitjans davant estació de FGC Universitat per denunciar l'agravi i la injustícia que pateix Terrassa "en estar situada a la zona 3 dins del sistema tarifari de transport públic metropolità" ha explicat Xavi Matilla.

Des de Terrassa en Comú volem denunciar la incapacitat que ha manifestat al llarg dels darrers governs "el PSC a Terrassa per revertir aquesta situació. Un partit que va ser el responsable que Terrassa estigués, inicialment, dins d'aquesta zona 3 i durant aquests anys ha estat incapaç de solucionar-ho". Un partit que ha governat a Terrassa, a la Generalitat i a la Diputació de Barcelona, a l'Ajuntament de Barcelona i al llarg d'aquests anys s'ha demostrat incapaç de solucionar-ho.

Reivindiquem que Terrassa necessita un canvi de govern, "necessita que entri gent nova, gent que no hagi governat abans en aquesta ciutat, amb idees noves, amb capacitat de millorar la interlocució amb altres administracions que tingui la força de fer que Terrassa torni a ser una ciutat referent”. Una interlocució molt important i que si “ Terrassa en Comú guanya a Terrassa i Ada Colau guanya a Barcelona, s'obre una oportunitat que no podem deixar passar per tal d'aproximar la zona 2 a la nostra ciutat”. Tanmateix reivindiquem que Terrassa estigui present en aquells òrgans metropolitans on es decideix la mobilitat de l'àmbit metropolità així com que Terrassa recuperi la força de negociació i de decisió en l'àmbit metropolità no només per revertir la situació de la zona 3 sinó per poder reclamar altres infraestructures imprescindibles per a la nostra ciutat com l'estació de Can Boada. Una estació que fa mots anys que està planificada i que no s'ha portat a terme.

"El proper mandat ha de ser el moment perquè a Terrassa hi hagi un impuls amb un nou govern que aconsegueixi que aquestes infraestructures siguin una realitat. La ciutat ha de continuar reclamant les barreres que significa el ferrocarril als barris de Ca n'Aurell i Can Boada. És de justícia territorial que continuem integrants aquestes infraestructures i superant barreres a la resta de barris de la ciutat". La cobertura del tram de ferrocarril entre la passera de vianants entre Can Boada i Ca n'Aurell fins al pont de Vacarisses seria un gran avenç per a molts ciutadans i se superaria una barrera històrica que hi ha hagut en aquests barris.