El Bau House ha acollit l'acte “La mobilitat a debat: nous models urbans i visió metropolitana” on hem parlat d'un dels temes centrals de les noves agendes polítiques municipals i un dels grans reptes de futur.

L'acte, moderat per l'enginyer Haritz Ferrando, ha comptat amb la participació de la Nel.la Saborit, enginyera especialista en infraestructura i mobilitat i del Gabinet tècnic del Pla Estratègic Metropolità de Barcelona i l'Álvaro Nicolás, enginyer superior de Camins, Canals i Ports, especialitzat en mobilitat, medi ambient i planificació urbana i assessor a la Regidoria de Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona. Així com una Fila 0 amb representants del Servei de Mobilitat de l'Ajuntament de Terrassa, membres de l'Ègara Fòrum Mobilitat, la FAVT o Camí Escolar Terrassa.

En la seva primera intervenció la Nel.la va explicar algunes claus que podem fer com ara que necessitem la reducció de l'ús del vehicle privat. La clau és que si al teu barri tens tots els serveis no caldrà que agafis el teu vehicle. D'altres claus que va remarcar van ser l'augment del transport públic, la millora del transport als polígons industrials, ampliar la capacitat i flexibilitat de la xarxa ferroviària, entre d'altres accions. Per la seva part l'Àlvaro Nicolás va voler explicar aquelles principals polítiques que s'han dut a terme a Barcelona per exemplificar allò que es pot aconseguir en la millora de la mobilitat.

El debat va ampliar els temes amb les intervencions del públic assistent, temes com el buit legal que hi ha ara com ara amb la legislació del patinet elèctric, els itineraris escolars, els plans de mobilitat i la implementació de les mesures previstes, el model de mobilitat que volem per Terrassa, entre molts d'altres.

Terrassa necessita passar a l'acció i aconseguir definir i implementar un nou model de mobilitat amb visió local i metropolitana que ens permeti fer de Terrassa una ciutat més saludable i més justa. Hi ha dos factors molt importants que no podem perdre de vista quan parlem de mobilitat: un factor de justícia social en el model de mobilitat i un factor de salut. (…) L'Ajuntament de Terrassa té un repte, tractar els temes de mobilitat amb precisió” va explicar Xavi Matilla a la seva intervenció al debat.