Aquesta setmana hem conegut la notícia que 18 municipis de l'àrea metropolitana de Barcelona passaran l'any que ve de la zona tarifària 2 a la zona tarifària 1 i que els municipis que ho faran, hauran d'assumir un tribut metropolità amb un acord entre la Generalitat (amb majoria a l'Autoritat metropolitana de Barcelona) i l'AMB.

Des de Terrassa en Comú volem manifestar, davant la publicació d'aquesta notícia, l'enorme greuge que patim i que és de consens corregir. És inadmissible que Terrassa encara segueixi a la zona tarifària 3; un greuge històric en comparació amb els municipis propers per a la nostra ciutat; una estafa per milers de terrassenques que cada dia fan ús del transport públic.

Mes enllà de les zones tarifàries, un absolut despropòsit que lluny d'incentivar l'ús del transport públic, castiga als terrassencs que ho fan, més encara des de la implementació de la Línia del Vallès, que els horaris nocturns dels trens que comuniquen Terrassa i Barcelona estiguin igual que als anys 60 diu, i molt, del poc que s'ha avançat en matèria de confiança i aposta pel transport públic al nostre país per part dels nostres governants. La mobilitat és un dret i no la podem relegar al transport privat contaminant. La sostenibilitat i la salut de la regió metropolitana dependrà d'això. Ara ja no és una opció el transport públic o el transport privat. Cal recordar els importants episodis de contaminació que patim a tota l'Àrea metropolitana.

El govern municipal de l'Ajuntament de Terrassa no s'ha preocupat gens d'aquest tema. I si ho ha fet, no ens ho ha explicat, per la qual cosa estem igual o pitjor. Perquè si hi ha hagut algun tipus de negociació, el normal seria saber el curs de les converses que afecten la butxaca i minen la paciència de tantes terrassenques i terrassencs. El govern municipal, afirma no estar al corrent dels canvis i els debats que poden afectar a la ciutat de Terrassa. Reacciona quan, com tothom, ho veuen publicat a la premsa i creixen els comentaris i les preguntes i també la indignació a les xarxes socials. El 2016, el Tinent d'alcalde Marc Armengol rebia una ciutadana que havia impulsat una proposta a la plataforma Change.Org demanant el canvi de zona per Terrassa. Què ha passat senyor Armengol en aquests dos anys? Què se sap de la zona tarifària 2 per Terrassa? Què se sap Sr. Calvet? La Generalitat disposarà els recursos econòmics per a fer-ho possible? Què se sap Sr. Vega de les converses amb el Ministre de Foment? A més de parlar del 4t Cinturó, s'ha recordat algun cop de comentar-li alguna qüestió relacionada amb el transport públic en relació a Terrassa?

Des de Terrassa en Comú exigim a l'equip de govern de l'Ajuntament de Terrassa la petició d'una reunió urgent amb la Generalitat i l'Autoritat Metropolitana de Barcelona per a demanar explicacions per la no inclusió de Terrassa a la zona 2, mentre no entri en funcionament T-Mobilitat.