Amb l'objectiu de detectar les deficiències de connectivitat urbana al terme municipal i de plantejar un programa d'actuacions amb les propostes de millora adients, l'Ajuntament de Terrassa ha encarregat dos estudis, a proposta de Terrassa en Comú (TeC), que se centraran en dues zones de la ciutat. Aquests estudis s'han acordat entre l'equip de Govern (PSC) i el grup municipal de TeC, en el marc de l'acord dels pressupostos de 2018.  Es tracta d'iniciar un programa d'actuacions en l'espai públic que permeti una concentració estratègica d'inversió en àmbits que presentin problemàtiques específiques, en concret i el què és objecte de treball i proposta, en matèria de connectivitat urbana.

El primer d'aquests estudis té com a objectiu analitzar l'efecte de barrera que imposa la carretera de Matadepera, en el tram comprès entre l'avinguda Lacetània i la rotonda de l'Aigua. Aquest tram de carretera registra un elevat volum de trànsit rodat, ja que articula la circulació de vehicles amb altres zones de la ciutat. Alhora, és l'itinerari de vianants i de bicicletes que van cap a Matadepera, l'Anella Verda i la futura Zona de Baixes Emissions (ZUAP). L'estudi analitzarà la mobilitat actual i les accions que contempla el Pla de Mobilitat Urbana 2016-2021 en aquest àmbit, i que també afecten els barris de Can Tusell i del Pla del Bon Aire. Aquest estudi va a càrrec de l'empresa Ideem Innova S.L., amb un cost d'adjudicació de 13.158,75 euros.

El segon informe analitzarà la connectivitat urbana per a vianants entre els barris de Ca n'Aurell i de Can Boada, en el tram del passeig del Vint-i-dos de Juliol comprès entre la Rambla d'Ègara i el pont de Vacarisses. En aquest tram del passeig del Vint-i-dos de Juliol, la via del tren de la RENFE i la topografia del terreny dificulten la connectivitat entre els dos barris, tant per els vianants com per els ciclistes. Així, per exemple, només hi ha dos punts que permeten passar d'un barri a l'altre, que són la passarel·la de vianants i el carrer de Beethoven/Josep Vicenç Foix, que el travessa de forma soterrada. Tampoc hi ha una connexió directa per als vianants entre el carrer dels Germans Moragues i el barri de Ca n'Aurell. L'estudi pretén millorar la connectivitat de ciclistes i vianants en aquests punts, i també al llarg del passeig del Vint-i-dos de Juliol. Aquest estudi va a càrrec de l'equip «Planas Esquius-Segatti» i el cost d'adjudicació és de 10.890 euros.

La previsió inicial és que els resultats d'aquests dos estudis estiguin disponibles el gener del 2019. En base a la priorització de les propostes definides, es procedirà a la seva planificació, cronograma i execució.

Per altra banda, els Serveis de Medi Ambient i Projectes i Obres han estudiat aquest any la possibilitat de fer un traçat per millorar la connectivitat entre els barris de Can Parellada i Les Fonts de Terrassa amb el centre de la ciutat. I, per fer-ho factible, l'any vinent es redactarà el plec de clàusules per encarregar un estudi. L'objectiu és millorar els itineraris que hi ha actualment, tant pels vianants com per les bicicletes, per tal de connectar ambdós barris amb la part sud del Parc de Vallparadís situada a Can Jofresa, des del qual les persones usuàries ja podrien anar cap al centre de la ciutat. Aquesta proposta s'ha estudiat tenint en compte el projecte de l'Anella Verda, que comprèn un espai, format per boscos, camps i torrents, a excepció del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i Serra de l'Obac, de 3.618,73 hectàrees que està situat entre l'entorn urbà i els límits municipals de Terrassa. L'objectiu d'aquest projecte, que està en fase de desenvolupament, és preservar i ordenar aquest sòl no urbanitzable per tal de trobar un equilibri entre les funcionalitats ecològica, econòmica i social del territori.