L'equip de govern de la ciutat de Terrassa, format pel PSC i el PDeCAT ha anunciat que treurà a concurs el servei d'autobusos, és a dir, que privatitzarà totalment la seva gestió. I ha motivat la decisió amb l'argument que "no podem afrontar la municipalització de l'aigua i el bus a la vegada" posant de manifest "la incapacitat de abarcar els dos processos al mateix temps" (paraules textuals del regidor Vega al diari Terrassa). També afirma que són raons circumstancials les que han portat a prendre aquesta decisió. Per altra banda, a la mateixa roda de premsa s'afirma que es tracta d'una "decisió política". 

És preocupant escoltar com un equip de govern fonamenta una decisió política utilitzant arguments com: la incapacitat d'abarcar dos processos a la vegada o al•ludir raons de tipus circumstancial. Especialment quan fem referència a un servei essencial pel funcionament diari de la ciutat com és el transport de bus

Deduïm de les seves pròpies paraules que l'equip de govern veu el servei d'autobusos com una patata calenta que cal evitar i no com un problema que cal treballar i solucionar en favor de ciutadania de Terrassa. Quan parlem de valentia ens referim a les ganes de solucionar problemes i no a la deixadesa d'evitar-los.

Per coherència amb altres processos de municipalització en marxa, com el de l'aigua, considerem que la prioritat política de l'equip de govern hauria d'haver estat la gestió pública dels autobusos i que hauria d'haver fet tot el possible per assolir-la. I si donat el cas s'hagués arribat a la conclusió de què no era factible s'haurien d'haver aportat quines són les qüestions tècniques concretes que obliguen a renunciar a la gestió pública d'un servei tan essencial com el transport públic urbà.

En canvi, en cap moment s'ha plantejat si aquesta podria ser una opció alternativa. I se'ns ha enganyat i se'ns ha fet perdre el temps en una comissió tècnica que tenia com a objectiu explorar la viabilitat de la municipalització de determinats serveis quan d'inici no hi havia cap voluntat política. Creiem que aquest s'ha descartat d'inici únicament per comoditat i per incapacitat política d'imaginar-lo i construir-lo. Quan el senyor Vega diu que és una decisió política el que vol dir és que la privatització del servei ha estat una preferència política d'inici. És més, és evident que la decisió de privatitzar totalment el servei és una decisió pactada amb els partits de la dreta: PDeCAT, PP i Cs.

Privatitzar serveis públics de primer ordre mai hauria de ser una prioritat política i molt menys una via ràpida per oblidar-se del servei i estalviar-se mals de cap. És lamentable que el PSC renunciï d'entrada a fer l'esforç i opti pel camí fàcil i el confort i pacti amb la dreta la privatització d'un servei tan important com els autobusos urbans, fent evident la seva manca de valentia i la seva incapacitat per gestionar. Els recordem, i així ho farem al llarg de tot aquest procés, que tota concessió d'un servei requereix la capacitat de gestió per part de l'administració local per fer seguiment i control de la prestació del servei.

Malgrat tot, des de Terrassa en Comú vetllarem, treballarem i farem tot el possible per què el servei de transport públic urbà de Terrassa no sigui un servei oblidat i descontrolat com succeeix amb altres serveis a la ciutat.